بررسی معایب داکت اسپلیت

هر محصولی در کنار مزایا معایبی دارد. در این مقاله بوکو کالا گرد هم آمده ایم تا درباره معایب داکت اسپلیت صحبت کنیم. در برخی از موارد مزایای محصول در برابر معایب آن به قدری زیاد است که افراد ترجیح می‌دهند محصول را خریداری کنند و از مزایای آن استفاده کنند. همچنین معایب آن را باجان و دل می‌خرند. در زمینه داکت اسپلیت نیز با موضوع مشابهی رو به رو هستیم. اگرچه داکت اسپلیت در مقایسه با کولر گازی و کولر آبی کم‌ترین میزان معایب را دارد اما باز هم چند مورد جزئی وجود دارد.

داکت اسپلیت یکی از محصولات کاربردی و ویژه‌ای است که با کارایی و عملکرد بالای خود در ماه‌های گرم تابستان هوایی خنک و دلچسب را برایتان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر تولید هوای خنک داکت اسپلیت در فصل زمستان نیز شما را از سایر وسایل گرمایشی بی نیاز می‌کند و با تولید هوای گرم آرامش و خشنودی را از بودن در آن فضا به شما القا می‌کند. با پیشرفت علم و تکنولوژی پنکه‌های زمینی و سقفی جای خود را به داکت اسپلیت قدرتمندی داده‌اند که هم عملکرد خنک کنندگی عالی دارد و هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند.

داکت اسپلیت در ساختمان‌های شما فضایی را اشغال نمی‌کند زیرا این مدل از وسیله‌ی خنک کننده در داخل سقف‌های کاذب شما نصب می‌شود و به وسیله‌ی کانال‌هایی هوای خود را به سایر نقاط منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که محل نصب کندانسور (یونیت خارجی) در بخش خارجی ساختمان است و هواساز (یونیت داخلی) که از اجزای داکت اسپلیت است در داخل سقف کاذب می‌باشد.

داکت اسپلیت در کنار عملکرد عالی خود دارای معایبی نیز است که ما در این مقاله ما شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم تا از هر نظر خرید خود را با اطمینان کامل انجام دهید.

معایب داکت اسپلیت چیست و آیا راهکاری برای رفع آن‌ها وجود دارد؟

همان طور که گفتیم داکت اسپلیت در کنار کارایی پیشرفته‌ی خود دارای معایبی نیز است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 – معمولا داکت اسپلیت از قدرت سیستم گرمایشی ضعیفی برخوردار است. به طوری که اگر فضایی که در آن عملکرد خود را ارائه می‌دهد بزرگ باشد به خوبی نمی‌تواند از عهده‌ی گرم کردن آن محل برآید.

2 – مصرف برق بیشتر نسبت به سایر وسایل تهویه‌ی مطبوع مانند چیلر و مینی چیلر

3 – اگر داکت اسپلیت را در یک مکان با اتاق‌هایی که دارای سایز‌های مختلفی هستند نصب کنید، ترموستات آن با توجه به دمای بزرگ‌ترین اتاق دمای خود را تنظیم می‌کند که این دما برای سایر اتاق‌های کوچک می‌تواند رضایت بخش نباشد.

4 – برای نصب داکت اسپلیت باید سقف اتاق مورد نظر را کانال کشی کنید، بنابراین نصب داکت اسپلیت باید قبل از اتمام ساخت و ساز سقف انجام شود.

5 – با توجه به انجام کانال کشی برای نصب داکت اسپلیت فضای نسبتا بزرگی از سقف توسط داکت اسپلیت اشغال می شود.

چطور می‌توانیم صدای داکت اسپلیت را به حداقل برسانیم؟

در رابطه با صدای تولیدی داکت اسپلیت امروزه راه کارهایی وجود دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید میزان صدای تولیدی را به حداقل برسانید، از جمله این راهکار‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1 – استفاده از کانال‌هایی با قابلیت انعطاف پذیری

2 – عایق بندی کانال‌ها (عایق کانال‌ها بسیار کاربردی است به طوری که اگر درست انجام گیرد شما هیچ گونه صدایی را هنگام روشن بودن داکت اسپلیت نمی‌شنوید.)

3 – خودداری از نصب هواساز یا یونیت داخلی در ورودی اتاق خواب

با رعایت این نکات علاوه بر اینکه کارایی و عملکرد داکت اسپلیت خود را بالا می‌برید بر افزایش طول عمر مفید آن نیز می‌افزاید.

جمع بندی معایب داکت اسپلیت

در این مقاله بوکو کالا شما را با معایب داکت اسپلیت که یکی از جنبه‌های مهم خرید داکت اسپلیت آشنا کردیم. البته وجود این معایب نمی‌تواند ارزش عملکرد کاربردی و بهینه‌ی داکت اسپلیت را از بین ببرد. داکت اسپلیت با کارایی بالای خود هوای گرم تابستان در ساختمان‌ها، مجتمع‌ها، هتل‌ها و هر مکانی که مد نظر شما است را با هوای خنک و مطبوع خود خوشایند می‌سازد تا کاربران در آن محیط‌ها از گرمای سخت و طاقت فرسا آزرده خاطر نشوند.